Sebulan SUdah...

Ya Allah andai ini ujian y engkau aturkan untuk ku..aku redha...aku minta kpd Allah setangkai bunga segar. DIA bg aku kaktus berduri...Aku minta kupu2 diberi ulat berbulu..namun kemudian kaktus itu berbunga...indah sekali...
dan ulat itupown menjadi kupu2 y sgt cantik.. itulah jln ALLAH...Indah pd masanya.. ALLAH tidak memberi apa y kite harapkan tp DIA memberi ap y kite perlukan.. kdg2 kite sedih.kecewa,dan terluka..tp jauh di atas sana, ALLAH sdg mengatur y terbaik utk kehidupan kita...Haiku ini aku karang ketika ak brada di hospital ampang khas buat sahabat aku y akan menjalani transplant lepas raya nie.. aku doakn smoga smuanya slamat...

Aku gembira..abah seakin sembuh..kini abah sedang b'tatih berjlan...Ya ALLAH sungguh besar nikmat mu...ini hadiah raye y plg bermakna..ak gembira x terkata.. Aku rindukan kmpung..rindukan adik..makk..hari raya dah dekat..tp aku masih x berpelunag berbuka n bersahur dgn mak n family ak..aku rindu nak pasang pelita dgn adik..rindu nk g terawikh dgn mak..rindu nk duk borak2 kat tnagga dgn akak..rndu nk wat kuih raye kat rumah..rndu nk wat mcm2.. bile dgr lagu raye..aku mesti nangis...rindukan suasana y ak tungu2 slama nie.. tp alhamdulilah..usaha ak jg abah slama sebulan lebih memberi ak ganjaran y sgt besar..ak tlalu gembira..terima kasih Ya ALLAH...

0 comments:

Post a Comment