Cuti

Sian aku tengok blog ni. Sunyi je. Genap hari ni da 2 minggu aku cuti tapi bosan takde benda nak buat. Sembang nak kerja tapi haram tak kerja². Haha.. Aku duk rumah ni kerja muat turun (skema) filem² je. Senarai filem nak dimuat turun je da sampai 26Gigabait. Banyak tu tapi memandangkan internet kat rumah aku ni ayah aku langgan yang paling murah jadi terpaksa la bersabar nak tunggu 1 filem habis dimuat turun.

Tapi dalam banyak² movie yang aku download ni 1 je yang paling aku nak download sangat² dari dulu. 1st time aku tengok movie ni masa aku form 2 kot. Memang superb movie ni. Tajuk dia ni ha.... 




Cerita ni masa perang Amerika dengan Jerman. Permulaan cerita ni je da best gila. Movie ni nak menceritakan operasi menyelamat dan membawa balik sorang askar yang bernama Private Ryan. Kat tajuk pun da leh nampak. Tujuan nak dibawa balik sebab family Ryan ni ada 5 orang. Mak dia pastu adik beradik laki 4 orang. Ryan ni paling bongsu pastu sumenye gi perang. Tapi abang² si Ryan ni sume mati dimedan perang. Jadi orang atasan  arahkan bawak balik Ryan ni sebab taknak mak dia takde anak da nak sambut Hari Raya. Nani sape nak kacau dodol ye dak... Pastu misi menyelamat ni pun diberi kat Captain Miller. Miller ni pun kumpul anak² buah dia gi cari Ryan ni. Susah nak cari sebab waktu tu askar² men kene campak je. Yang leh tau unit askar dan tempat dia kene campak. Bermula la aksi² yang best sampai la akhir cerita. Aksi, sedih, lawak sume ada dalam movie ni. Ni la movie paling² aku suka..


Pastu movie no 2 yang paling² aku suka adalah movie ni...




Cerita dia ni menyentuh perasaan aku yang rock keras ni sangat². Cerita ni pasal kisah kehidupan Forrest Gump. Forrest ni terencat skit tapi hati dia cekal. Tu yang best pasal Forrest ni. Macam² dia buat sepanjang kehidupan dia dan sume kisah dia disampaikan dengan best skali kepada penonton. Aksi kureng la tapi lawak dan sedih banyak. Akhir skali cerita ni gumbira.. Chill

1 comments:

zulaiha said...

hamboi..cipta sinopsis sendri

Post a Comment